Reklama

Niedziela Łódzka

Łódź: Lepsza szkoła - lepsze perspektywy...

[ TEMATY ]

archidiecezja łódzka

Archiwum prywatne

Bądź na bieżąco!

Zapisz się do newslettera

Bernardyńskie Liceum Ogólnokształcące im. o. Anastazego Pankiewicza w Łodzi uzyskało pozytywną ocenę projektu koordynowanego przez s. Agnieszkę Tarabułę pt.: "Lepsza szkoła, lepsze perspektywy" w ramach programu Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego 2021-2027, który jest współfinansowany z Europejskiego Funduszu Społecznego. W ramach zaplanowanych działań 6 nauczycieli odbyło kursy i szkolenia w Dublinie, Barcelonie oraz Valettcie, zaś grupa 12 uczniów w dniach 8-15 października br. wyjechała do Dublina.

Naszą instytucją przyjmującą była St. Mary’s Secondary School ze stolicy Irlandii, gdzie licealiści realizowali zaplanowany program swojej wizyty. Zauważyli już różnice w organizacji przestrzeni szkolnej. - Szkoła w Irlandii charakteryzuje się wyjątkową przestrzenią, łączącą tradycyjne i nowoczesne elementy - opisuje Weronika, jedna z uczennic bernardyńskiej szkoły. - W szkole znajdują się wąskie korytarze, które prowadzą do różnych sal lekcyjnych. Te korytarze, choć mogą być wąskie, tworzą przytulną atmosferę i zachęcają uczniów do interakcji. Wysoki budynek szkoły jest typowy dla wielu placówek edukacyjnych w Irlandii. Wielokondygnacyjne szkoły dają uczniom przestrzeń do nauki i rozwoju. Sale lekcyjne są przestronne i wyposażone w niezbędny sprzęt. Szkoła posiada ogromne podwórko z zielenią, co sprzyja aktywności na świeżym powietrzu. W pobliżu są dróżki, co umożliwia uczniom przyjemne spacery między zajęciami, które uprzyjemniają codzienne dotarcie do klas. To wszystko razem tworzy unikalną i przyjazną przestrzeń w irlandzkiej szkole. Jednym z uczestników był Igor, uczeń 3 klasy liceum, który najwyżej ocenia wspólne zajęcia wychowania fizycznego. W jego opinii uczestnicy wtedy mogli porozmawiać z uczennicami irlandzkiej szkoły czy nauczyć je tańczyć belgijkę. Joanna zaś podkreśla w swoim podsumowaniu, że zajęcia były bardzo zróżnicowane - od śpiewu poprzez gotowanie do futbolu Irlandzkiego, ich narodowego sportu z zaskakującymi zasadami.

Pomóż w rozwoju naszego portalu

Wspieram

Reklama

Warto zaznaczyć, że nasi uczniowie zakwaterowani byli w domach irlandzkich u rodzin. Dało im to możliwość nie tylko ćwiczenia języka angielskiego podczas zajęć i zwiedzania miasta, ale także w domu w codziennych, naturalnych sytuacjach. Mieli szansę zaobserwować codzienne życie Irlandczyków, co również pozwoliło im głębiej poznać kulturę tego narodu. Dużą zaletą był również fakt, że dzięki mieszkaniu poza centrum Dublina uczniowie naszego liceum mogli zobaczyć piękne okolice, które zdecydowanie różnią się architekturą od tej, którą znamy z Polski. Antonia wspomina: "Mieliśmy okazję odwiedzić jeden z typowych irlandzkich pubów, które znane są na całym świecie. Podczas wyjścia spróbowaliśmy tradycyjnego dla tego regionu jedzenia i picia. Nie tylko umożliwiło nam to poszerzenia naszej wiedzy kulturowej, ale również obserwację życia prawdziwych Irlandczyków oraz poznanie ich obyczajów". Udział uczniów w tego rodzaju projektach traktujemy jako możliwość rozwoju kompetencji społecznych. Ważne dla nas jest, aby uczniom stwarzać możliwość udziału w mobilnościach bazujących na poznawaniu nowych kultur i podnoszeniu swoich umiejętności językowych. Spotkania przygotowawcze jeszcze podczas zajęć w szkole w Łodzi pozwoliły zminimalizować stres związany z tą sytuacją i przygotować uczniów pod kątem zaplanowanych działań w Dublinie. Efekt końcowy jest nas bardzo ważny. - Jest to wyjątkowa inicjatywa, aby młodzi ludzie szukali i poznawali siebie poprzez próbowanie nowych sytuacji, w których mogą zarówno odpocząć, uczyć się i czerpać z nich przyjemność jednocześnie. - podsumowuje Antonina jako uczestniczka wyjazdu.

Igor dodaje jednocześnie: - Jestem bardzo zadowolony z wyjazdu, bo miałem okazję wykazać się dotychczasową wiedzą z języka angielskiego. Jak najbardziej wyjazd jest godny polecenia każdemu! Uczniowie Bernardyńskiego Liceum Ogólnokształcącego wrócili do Polski z bagażem pozytywnych wrażeń. Teraz w szkole realizują swoje zadania, aby szerszej grupie przedstawić pomysły, jakie wypracowali na miejscu podczas zajęć z uczniami ze szkoły w Dublinie.

Ich osiągnięcia na bieżąco pokazywać będziemy na stronie www.pankiewicz.edu.pl oraz szkolnym koncie na Facebooku. A już dziś zapraszamy uczniów szkół z regionu łódzkiego do spotkania z nami 14 lutego 2024 r. w naszej szkole w Łodzi, aby wziąć udział w wydarzeniu upowszechniającym nasz projekt podczas zabaw językowych i rozmów z uczestnikami projektu.

2023-11-21 15:00

Oceń: 0 0

Reklama

Wybrane dla Ciebie

Łódź: Z nami jest Ten, który umacnia naszą wiarę

[ TEMATY ]

archidiecezja łódzka

Justyna Kunikowska

W ramach obchodów Jubileuszu 100-lecia Archidiecezji Łódzkiej, ks. abp Grzegorz Ryś zaprosił członków Parafialnych Rad Duszpasterskich, Zespołów Synodalnych i przedstawicieli Ruchów i Stowarzyszeń Katolickich na spotkanie do bazyliki archikatedralnej.

CZYTAJ DALEJ

#PodcastUmajony (odcinek 31.): Pasterze mili

2024-05-30 21:21

[ TEMATY ]

Ks. Tomasz Podlewski

Materiał prasowy

Czy Maryja i Kościół mają podobne cechy? Czemu Maryja jest Matką Kościoła? Co Matka Boża ma wspólnego z biskupami? I co właściwie Jej postawa mówi nam o posłuszeństwie? Zapraszamy na trzydziesty pierwszy (ostatni) odcinek „Podcastu umajonego” ks. Tomasza Podlewskiego o maryjnym patrzeniu na Kościół i jego pasterzy.

CZYTAJ DALEJ

Papież: sobór zachęcał, by rodzice monitorowali i wspierali szkoły

2024-05-31 20:11

[ TEMATY ]

szkoła

papież

rodzice

PAP/CLAUDIO PERI

To rodzice są głównymi architektami wychowania swoich dzieci, ale potrzebują w tym pomocy całego społeczeństwa, poczynając od szkoły - napisał Papież w przesłaniu na kongres stowarzyszenia APEL. Zrzesza ono rodziców szkolnictwa katolickiego we Francji. Liczy ono w sumie 991 tys. członków, reprezentujących 2 mln uczniów. Jest to największe stowarzyszenie rodziców w tym kraju.

Papież przypomniał, że to Sobór Watykański II zachęcał rodziców do tworzenia stowarzyszeń, aby monitorować i wspierać działalność szkół. Zdaniem Franciszka silne partnerstwo między szkołą i rodziną umożliwia przekazywanie nie tylko wiedzy, ale również wartości ludzkich i duchowych. Ostatecznie chodzi o to, by pomóc młodym w odkryciu Bożego planu dla każdego z nich. Franciszek przypomniał, że edukacja nie kończy się na szkole. Jej skutki są odczuwane przez całe życie. Umożliwia ona przyjmowanie radości i prób, które niesie z sobą życie.

CZYTAJ DALEJ

Reklama

Najczęściej czytane

W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.

Akceptuję