Wspólnota z młodych lat jest na całe życie, czyli... rodzinne spotkanie seniorów KSM

W dniach 29.04-3.05.2023 zawitaliśmy na gościnną ziemię Rycką na zaproszenie Ks. Stanisława Chodźko, byłego asystenta diecezjalnego KSM Diecezji Siedleckiej i naszego przyjaciela z lat dziewięćdziesiątych.

Nie nudziliśmy się tu! Ksiądz Stasiu przygotował nam bardzo bogaty plan pobytu.

Odwiedziliśmy Kazimierz Dolny. Zwiedzaliśmy miasto Ryki z naszym dostojnymi przewodnikiem, a wieczorem podczas kolacji spotkaliśmy się z biskupem Henrykiem Tomasikiem, odpowiedzialnym z ramienia Episkopatu Polski za KSM w latach dziewięćdziesiątych i naszym przyjacielem ks. Julianem Brzezickim, byłym asystentem diecezjalnym KSM Diecezji Zamojsko-Lubaczowskiej. Swoją obecnością zaszczycili nas asystent generalny KSM ks. Andrzej Lubowicki oraz przedstawiciele Krajowej Rady KSM i Prezydium. Następnego dnia uczestniczyliśmy w Mszy św. celebrowanej w Sanktuarium Matki Bożej Gułowskiej - Patronki Żołnierzy Września.

Po niej udaliśmy na Kopiec Sienkiewicza w Okrzei, usypany między innymi przez przedwojennych KSM-owiczów.

Następnie przyszła pora na podziwanie uroków przyrody. Wzięliśmy udział w dwugodzinnym spływie kajakowym po pięknej i bardzo krętej rzece Wieprz.

Po trudach wiosłowania czekał na nas grill przygotowany przez proboszcza parafii Żabianka. Mieliśmy okazję zwiedzić wnętrze przepięknego XVII-wiecznego drewniango kościoła.

KSM

We wtorek udaliśmy się do Dęblina. Pod opieką pani przewodnik zwiedzaliśmy centrum miasta, Pałac Jabłonowskich, Fort Dęblinski i Muzeum Lotnictwa Wojskowego. Nie mogliśmy nie skorzystać z okazji zwiedzenia Muzeum Jana Kochanowskiego w Czarnolasie.

W ostatnim dniu naszego pobytu uczestniczyliśmy w uroczystej Mszy św. w kościele parafialnym w Rykach z udziałem władz miejskich i pocztów sztandarowych.

Oczywiście poza zwiedzaniem wykorzystywaliśmy też czas na wspominanie czasów naszej działalności w KSM.

W trakcie rozmów często pojawiała się osoba księdza prałata Antoniego Sołtysika, którego 5. rocznicę śmierci będziemy obchodzić 26 maja. Śpiewaliśmy pieśni religijne, patriotyczne, piosenki z naszych młodzieżowych czasów. Przygrywał nam na gitarze nasz przyjaciel ks Julian Brzezicki. Był to czas integracji dla naszych dzieci - lepiej się poznały, wspólnie się bawiły i grały.

Był to już nie pierwszy zjazd seniorów KSM, a my czujemy potrzebę organizacji kolejnych spotkań!

To były wspaniałe dni spędzone w gronie Przyjaciół z KSM i ich rodzin w domu rekolekcyjnym Domowego Kościoła w Bobrownikach.

2023-05-04 11:06

Ocena: +2 0

„W Jego krzyżu mój strach pokonany”

Katolickie Stowarzyszenie Młodzieży

diecezja kielecka

Katarzyna Dobrowolska

Pod takim hasłem po raz siódmy czterysta osób reprezentujących wiele parafii pielgrzymowało w Nocnej Drodze Krzyżowej na Święty Krzyż z kościoła pw. NMP Matki Kościoła w Kielcach- Dąbrowie, którą 18 marca zorganizowało Katolickie Stowarzyszenie Młodzieży.

- Bóg w Piśmie Świętym 365 razy wzywa nas do wyzbycia się strachu. Chcemy odpowiadać na to Boże wezwanie z zaufaniem i prosić o pokój dla naszych serc, Ojczyzny i całego świata. Chcemy towarzyszyć Jezusowi w Jego drodze na Golgotę, drodze która prowadzi do zbawienia. Upraszajmy łaskę odwagi, wyzbycia się strachu, prośmy o pokój na Ukrainie, w naszej Ojczyźnie i na świecie – mówiła przed Mszą św. przedstawicielka KSM.

Każde cierpienie połączone z Chrystusowym krzyżem umacnia

homilia

rozważania

Graziako

Rozważania do Ewangelii Mt 11, 25-30.

Poniedziałek, 29 kwietnia. Święto św. Katarzyny ze Sieny, dziewicy i doktora Kościoła, patronki Europy

Zgierz: Oddali hołd Wielkiemu Polakowi

2024-04-30 09:30

archidiecezja łódzka

W Parafii Matki Boskiej Dobrej Rady z okazji 10. rocznicy kanonizacji Jana Pawła II odbył się koncert w wykonaniu uczniów i nauczycieli Państwowej Szkoły Muzycznej I i II stopnia w Zgierzu.