Popularność chrześcijańskich serwisów www rośnie trzykrotnie szybciej, niż wynosi średnia w polskim Internecie - tak optymistyczne wyniki płyną z najnowszych badań Megapanel PBI/Gemius.
W ostatnim roku polskie witryny o tematyce chrześcijańskiej odnotowały ponad 30-procentowy wzrost oglądalności, podczas gdy pozostała część Internetu odnotowała tylko 10-procentowy przyrost. - Przyznam, że jesteśmy zaskoczeni tymi wynikami - mówi dr Andrzej Garapich, prezes zarządu firmy Polskie Badania Internetu.
Religijne strony w polskim Internecie regularnie odwiedza 2,2 mln osób, spośród 17 mln wszystkich internautów. Miesięcznie spędzają oni na chrześcijańskich witrynach 800 tys. godzin, dokonując aż 44 mln odsłon. Największą grupę użytkowników (29 proc.) serwisów religijnych stanowią osoby w wieku 15-24 lata, a 25 proc. internautów jest w wieku 24-35 lat.
Prezentacji wyników badań w Sekretariacie Konferencji Episkopatu Polski towarzyszyła również dyskusja. Według panelistów, duszpasterstwo w Internecie przestaje już być jedynie hobby dla grupki zapaleńców. Strony chrześcijańskie są coraz bardziej profesjonalne, a niektórzy duchowni już teraz aktywnie uczestniczą w forach dyskusyjnych, mają własne blogi oraz redagują hasła do Wikipedii.
Zdaniem rzecznika KEP ks. dr. Józefa Klocha, szansą dla Kościoła na nowy dialog ze współczesnym człowiekiem są serwisy społecznościowe. - Watykan jest obecny na najpopularniejszych platformach internetowych, jak np. Facebook i Youtube, a Benedykt XVI wyraźnie naucza o potrzebie ewangelizacji „cyfrowego kontynentu”.
Dlatego też kapłanów, a zwłaszcza kleryków w seminarium trzeba nauczyć, jak korzystać z nowych możliwości oferowanych przez internetowe media - podkreśla ks. dr Kloch.
Badania religijnego Internetu prowadzono od listopada 2008 r. do listopada 2009 r. na grupie 18 tys. osób w wieku powyżej 7. roku życia. Sondażowi poddano 6164 witryny o tematyce chrześcijańskiej.
Do badania religijnych stron włączono: portale tematyczne, serwisy prasy religijnej, strony telewizji i radia online, księgarnie, sklepy religijne oraz strony diecezjalne i parafialne. Od lat katolickim liderem w sieci jest serwis
Pomóż w rozwoju naszego portalu