Karnawał dla dziennikarzy rokrocznie kojarzy się z balem. Najbliższy odbędzie się 16 stycznia 2010 r. w auli Politechniki Warszawskiej. Jest organizowany od 1998 r. przez Fundację Charytatywny Bal Dziennikarzy, założoną przez osoby związane z różnymi mediami. Co roku uczestniczy w nim ok. 1000 przedstawicieli mediów, polityki, biznesu i kultury. Dochód ze styczniowego balu zostanie przeznaczony na wsparcie rodzinnych domów dziecka i rodzin zastępczych w najuboższych rejonach Polski. Trwa sprzedaż wejściówek - cegiełek.
Oglądalność w czasie świąt Bożego Narodzenia jest zwykle wnikliwie analizowana przez specjalistów. W tym roku widzowie najchętniej oglądali program 1 TVP. Najwięcej widzów zgromadził pokazywany w sobotę 26 grudnia w TVP 1 film „Ranczo Wilkowyje” (6,99 mln widzów, 41,16 proc. udziału w rynku). W pierwszej piątce znalazły się emitowane tego samego dnia programy informacyjne: „Fakty” TVN (4,52 mln widzów, 30,49 proc. udziału w rynku), „Teleexpress” (4,24 mln widzów, 31,91 proc.) i „Wiadomości” (4,07 mln widzów, 26,19 proc.) oraz emitowany w TVP 2 program „Koń Polski - wielka świąteczna wyprzedaż” (4,38 mln, 29,52 proc.). Średnio każdy Polak spędził podczas tegorocznych świąt przed telewizorem 5 godzin i 41 minut. To o prawie 4 minuty krócej niż przed rokiem.
Czy larwy mącznika młynarka będą składnikiem naszego codziennego chleba? Komisja Europejska zmierza w kierunku zatwierdzenia proszku z tych owadów jako nowej żywności. Europoseł Jadwiga Wiśniewska, podczas głosowania na komisji ENVI, sprzeciwiła się takiej propozycji.
Projekt decyzji Komisji zakłada wprowadzenie na rynek proszku z larw mącznika żółtego, który miałby być wykorzystywany w wypiekach, makaronach czy produktach ziemniaczanych. Wnioskodawca, firma Nutri’Earth, argumentuje, że nowy składnik to „zrównoważona alternatywa” wzbogacona w witaminę D3 dzięki obróbce UV. Jednak ta propozycja budzi więcej wątpliwości niż korzyści.
To piosenka, która powstała w wyniku osobistych przeżyć. Opowiada ona o trudnym doświadczeniu ucieczki w samotność i smutek, które ostatecznie prowadzi donikąd i nie przynosi ukojenia. Najważniejszym przesłaniem tego utworu są słowa, jakie Bóg kieruje do każdego z nas osobiście – Nie lękaj się, bo Cię wykupiłem, wezwałem Cię po imieniu; tyś mój (Iz 43,1).
Tworząc ten utwór i teledysk, chcieliśmy, aby każdy usłyszał głos Boga w swoim sercu, który mówi, że jesteśmy Jego ukochanymi dziećmi. Głęboko wierzymy w to, że życie bez lęku jest możliwe, jeśli zaufamy Ojcu i damy się prowadzić Jego Miłości.
Targi Kielce, dzięki podpisaniu w Watykanie dokumentów dotyczących przyznawania medalu Per Artem Ad Deum, zacieśniły współpracę ze Stolicą Apostolską. Na mocy listu intencyjnego podpisanego 16 stycznia 2025 roku z Dykasterią ds. Kultury i Edukacji w Watykanie, kolejny laureat nagrody zostanie wyróżniony pod patronatem Dykasterii w trakcie 27. edycji Wystawy Sacroexpo.
Kielecki biskup pomocniczy Marian Florczyk oraz Prezes Zarządu Targów Kielce, dr Andrzej Mochoń spotkali się wczoraj (16 stycznia) w Watykanie z prefektem Dykasterii ds. Kultury i Edukacji, kard. José Tolentino Calaça de Mendonçą. W trakcie rozmów kardynał de Mendonça podkreślał wagę kontynuowania nagrody Per Artem Ad Deum.
W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.