Reklama

Wiadomości

W życie wszedł kolejny rządowy pakiet osłonowy dla firm

W poniedziałek weszły w życie przepisy, które pozwalają na nowe formy wsparcia dla firm poszkodowanych przez pandemię. Chodzi o m.in. do 5 tys. zł dotacji na pokrycie bieżących kosztów działalności, zwolnienie z opłacania składek na ubezpieczenia społeczne, zdrowotne.

[ TEMATY ]

firma

przedsiębiorca

Free-Photos/pixabay.com

Bądź na bieżąco!

Zapisz się do newslettera

Wsparcie jest skierowane m.in. do hoteli, restauracji, obiektów kulturalnych, pilotów wycieczek i przewodników turystycznych, sprzedawców detalicznych żywności na straganach i targowiskach.

Zgodnie z rozporządzaniem Rady Ministrów z 19 stycznia 2021 r. w sprawie wsparcia uczestników obrotu gospodarczego poszkodowanych wskutek pandemii COVID-19 rząd udziela dalszego wsparcia przedsiębiorcom, którzy są dotknięci ograniczeniami związanymi z pandemią COVID-19. To kolejny pakiet osłonowy dla firm działających w najbardziej poszkodowanych branżach, który ma zapobiec utracie płynności finansowej w ramach prowadzonej działalności gospodarczej.

Pomóż w rozwoju naszego portalu

Wspieram

Rząd przewidział cztery formy wsparcia przedsiębiorców. Pierwsza to wypłata świadczenia ze środków Funduszu Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych na dofinansowanie wynagrodzenia pracowników. Będzie dotyczyć sytuacji, gdy przychód z działalności – w rozumieniu przepisów podatkowych – uzyskany w jednym z trzech miesięcy poprzedzających miesiąc złożenia wniosku był niższy – w wyniku COVID-19 – o co najmniej 40 proc. w stosunku do przychodu uzyskanego w odpowiednim okresie porównawczym. Dofinansowanie będzie udzielane na podstawie umowy o świadczeniach ukierunkowanych na ochronę miejsc pracy i będzie przysługiwało przez trzy miesiące kalendarzowe, przypadające od miesiąca złożenia wniosku. Nabór wniosków na to świadczenie potrwa do 31 marca 2021. Koszt tego rozwiązania oszacowano na 776,7 mln zł.

Kolejne wsparcie to wypłata ponownego świadczenia postojowego, które będzie udzielane w przypadku spadku przychodów z działalności uzyskanych w jednym z dwóch miesięcy poprzedzających miesiąc złożenia wniosku również o co najmniej 40 proc. wobec okresu porównawczego. Świadczenie ma pochodzić z Funduszu Przeciwdziałania COVID-19. Maksymalna łączna kwota wsparcia w ramach tego instrumentu wynosi 963,68 mln. zł.

Trzecia forma wsparcia to dotacja na pokrycie bieżących kosztów prowadzenia działalności gospodarczej. Jak informowało w komunikacie Centrum Informacyjne Rządu, może ona wynieść do 5 tys. zł. Starosta może, na podstawie umowy, udzielić jednorazowej dotacji ze środków Funduszu Pracy. Dotacja jest przeznaczona dla mikroprzedsiębiorców i małych firm, których przychód z działalności uzyskany w miesiącu poprzedzającym miesiąc złożenia wniosku w wyniku pandemii jest o co najmniej 40 proc. mniejszy niż w odpowiednim okresie porównawczym. Maksymalna łączna kwota wsparcia w ramach tego instrumentu wynosi 1 439,43 mln. zł

Reklama

Czwarta forma wsparcia to zwolnienie z obowiązku opłacania składek na ubezpieczenia społeczne, zdrowotne, Fundusz Pracy, Fundusz Solidarnościowy, Fundusz Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych lub Fundusz Emerytur Pomostowych. Zwolnienie ma dotyczyć okresu od 1 stycznia 2021 r. do 31 stycznia br. albo za okres od 1 grudnia 2020 r. do 31 stycznia 2021 r., wykazanych w deklaracjach rozliczeniowych złożonych za te okresy. Warunkiem będzie zgłoszenie przedsiębiorcy, jako płatnika składek przed 1 listopada 2020 r., a przychód z działalności takiego przedsiębiorcy uzyskany w jednym z dwóch miesięcy poprzedzających miesiąc złożenia wniosku musi być niższy o co najmniej 40 proc. w stosunku do przychodów uzyskiwanych przez firmę w odpowiednim okresie porównawczym przed pandemią. Maksymalna łączna kwota wsparcia w ramach tego instrumentu wynosi 1 990,21mln. zł.

Rząd przeznaczył na pomoc dla firm 5,1 mld zł. (PAP)

autor: Aneta Oksiuta

aop/ amac/

2021-02-01 07:29

Oceń: 0 0

Reklama

Wybrane dla Ciebie

Biznes i wiara

Niedziela małopolska 51/2012, str. 4

[ TEMATY ]

biznesmen

firma

PRZEMYSŁAW AWDANKIEWICZ

Jak w czasie kryzysu prowadzić firmę? Słuchać sumienia, a równocześnie nie zbankrutować? To pytania godne rozważenia.

Młody przedsiębiorca z Bochni zatrudnia kilku pracowników. Ma żonę i troje dzieci. Dużo pracuje, ale również wiele czasu poświęca rodzinie. Mało śpi, ponieważ sen z powiek spędzają mu problemy w prowadzeniu firmy. Aby ją utrzymać, a wraz z nią zapewnić finanse swoim bliskim oraz pracownikom i ich rodzinom, zmuszony jest do …dawania łapówek. Mówi, że w tej branży to codzienność. Jeśli chce dostać zlecenie, kontrahenci sugerują, jakie prezenty są w ich guście.

CZYTAJ DALEJ

We wrześniu Festiwal Książki Katolickiej – podsumowanie XXIX Targów Wydawców Katolickich

2024-05-07 11:29

[ TEMATY ]

Targi Wydawców Katolickich

Ireneusz Korpyś/Niedziela

- Rekordowa pod względem frekwencji ostatnia edycja Targów Wydawców Katolickich w Warszawie udowodniła, że zainteresowanie polskich czytelników publikacjami o tematyce religijnej bynajmniej nie słabnie - informują organizatorzy wydarzenia. Dlatego zapowiadają planowany na wrzesień Festiwal Książki Katolickiej jako podsumowanie niedawnej imprezy wydawniczej.

Tegoroczne Targi odwiedziło ponad 40 tys. osób, zdecydowanie najwięcej w blisko 30-letniej historii tej imprezy. To kolejny dowód na istotną społecznie potrzebę kontaktu z wartościową literaturą i książkami, jaką gwarantuje to swoiste Święto Dobrej Książki.

CZYTAJ DALEJ

Śp. Jan Ptaszyn Wróblewski. Prawdziwy multitalent

2024-05-07 22:05

[ TEMATY ]

wspomnienie

PAP/Piotr Polak

Jeden z najważniejszych polskich muzyków jazzowych, saksofonista Jan Ptaszyn Wróblewski zmarł we wtorek w wieku 88 lat. Wiadomość przekazała rodzina za pośrednictwem mediów społecznościowych.

"Z przykrością i głębokim bólem informujemy, że Jan Ptaszyn Wróblewski zmarł dziś w Warszawie" - poinformowała we wtorek rodzina muzyka.

CZYTAJ DALEJ

Reklama

Najczęściej czytane

W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.

Akceptuję