Siedziba Call Center znajduje się w jednej z sal Urzędu Miasta Krakowa przy Rynku Podgórskim. Miejsce pracy wolontariuszy poświęcił ks. Grzegorz Suchodolski. – Cieszę się, że na 10 tygodni przed rozpoczęciem ŚDM mogę poświęcić Wasze miejsce posługi. Modlimy się dziś o światło Ducha Świętego i mądrość dla całego zespołu – mówił Sekretarz Generalny KO ŚDM.
Infolinia jest obsługiwana w pięciu językach: polskim, angielskim, hiszpańskim, włoskim oraz francuskim. Po wyborze numeru +48 12 446 73 33 następuje wybór języka. Z pomocy wolontariuszy Call Center będzie można skorzystać od poniedziałku do piątku w godzinach 9.00-13.00 oraz 14.00-17.00 czasu polskiego.
Pomóż w rozwoju naszego portalu
– W miarę zbliżania się ŚDM, będziemy wydłużać czas pracy infolinii – mówi Łukasz Schibowski, koordynator Call Center, i uzupełnia: – w trakcie Wydarzeń Centralnych Call Center będzie działało, prawdopodobnie, 24 godziny na dobę.
Pomimo uruchomienia Call Center, infolinia dotycząca rejestracji pielgrzymów nie zawiesza działalności. Osoby zainteresowane zapisem na ŚDM, powinny kontaktować się z Departamentem Rejestracji.
– Jednym z zadań wolontariuszy Call Center jest filtrowanie pytań. Będą odpowiadać bezpośrednio, a w przypadku bardziej szczegółowych kwestii – kierować do konkretnej Sekcji Komitetu Organizacyjnego – wyjaśnia Łukasz Schibowski.
Reklama
Przygotowanie wolontariuszy do pracy w Call Center trwało kilka tygodni. Każdy z Departamentów przygotował własne szkolenie. Ponadto konsultanci na bieżąco śledzą informacje pojawiające się na oficjalnej stronie ŚDM.
W ramach przygotowań do uruchomienia infolinii wolontariusze odpowiadali już na pytania. Najwięcej telefonów odebrała do tej pory Weronika Glapiak. – Pytania są przeróżne. Dotyczą np. stanowisk gastronomicznych, możliwości wykorzystania logo. Najczęściej telefonują osoby z Polski, ale rozmawiałam też z przedstawicielami Polonii, głównie ze Stanów Zjednoczonych i Wielkiej Brytanii. Dzwonią nasi sąsiedzi. Ostatnio rozmawiałam z siostrą zakonną ze Słowacji. Udało nam się porozumieć, choć nie było łatwo – wyjaśnia wolontariuszka.
Konsultanci odpowiedzą na pytania także drogą e-mailową: info.pl@krakow2016.com (język polski).
Call Center zakończy swoją pracę przypuszczalnie 3 sierpnia. – ŚDM trwają do 31 lipca, ale wiele grup zostanie jeszcze w Krakowie. Chcemy im pomóc m.in. w tym, jak poruszać się po mieście i bezpiecznie z niego wyjechać – tłumaczy Łukasz Schibowski.